/images/Impact-COVID-19-op-onze-leveringen.jpg

Actuele impact van COVID-19 op onze leveringen


Geplaatst op 17-04-2020


Bijgewerkt op 19 mei om 17.45 uur

PostNL maakt zojuist het volgende bekend: Door Hemelvaartsdag, Suikerfeest en Pinksteren, het uitbetalen van het vakantiegeld en de aanhoudende corona-maatregelen kan de bezorging langer duren dan u van ons gewend bent. Voor de komende weken vragen we u om rekening te houden met een iets langere bezorgtijd voor een klein deel van de pakketten. 

Geplaatst op 21 april om 9.45 uur

Door wereldwijd ingevoerde maatregelen veroorzaakt door COVID-19 zijn producten minder goed leverbaar dan gebruikelijk. Uiteindelijk zal dit meer branches raken.

PostNL verwacht vertragingen bij pakketbezorging door onder andere toename van het aantal te verwerken pakketten en de ingevoerde maatregelen gebaseerd op adviezen van de RIVM. Daardoor kan de bezorging van uw pakket langer duren dan dat u van ons gewend bent. Meer informatie over de oorzaken kunt u hier lezen.

Wij raden u aan om benodigde producten voor reeds ingeplande projecten voortijdig te bestellen. Daarmee voorkomt u mogelijke verlate leveringen en/of onnodige extra uitgaven. Deze worden veroorzaakt door schaarste van vervoerscapaciteit en scherp stijgende luchtvrachtkosten*.

*Wegens uitval van containerschepen stijgt de vraag naar luchtvrachtvervoer, terwijl zo’n 90% van de vluchten weggevallen zijn.